Margaux Dietz, 25 är chefredaktör på Devote.se och profilansvarig på Modern Women Media. För endast 1,5 år sedan startade hon sin blogg och efter det har den växt enormt och hon har blivit ett respekterat namn inom bloggbranschen. När jag ringer upp Margaux pratar vi om personligt varumärke, hur man bygger upp en stor blogg samt vikten av att alltid vara positiv!

Cosmopolitan: Du startade din blogg för mindre än två år sedan och har på kort tid byggt upp en stor blogg. Vad är nyckeln till framgången?

Margaux: Anledningen till att bloggen växte så snabbt i början var för att jag valde att köra mitt eget spår och se bloggvärlden från ett humoristiskt perspektiv. Jag har även haft turen att ha ett starkt nätverk och träffa rätt personer. När jag började blogga fick jag extremt mycket hjälp av mina vänner som bloggar - men även om man blir länkad en gång betyder det inte att läsarna kommer att stanna kvar utan man måste ge dem något som att de vill komma tillbaks. Jag försöker sticka ut från mängden genom att vara spontan, varierad och personlig!

Advertisement - Continue Reading Below

C: Har du något ämne som är för personligt eller privat?

M: Nää, jag känner att jag kan skriva om allt. Dock har jag flera gånger försökt att skriva om känslor men raderat det för jag tycker att det är för svårt att skriva om. Även om jag som bloggerska delar med mig av mycket från mitt liv så har jag friheten att bestämma helt själv vad jag vill publicera och inte. Men jag försöker vara så personlig som möjligt för att visa för unga tjejer att bloggeskor bara är vanliga människor och inte har det "perfekta livet" som många visar upp på Instagram och sociala medier.

Most Popular

🍍

A photo posted by Margaux dietz (@margauxdietz) on

C: Som chefredaktör för Devote ser du många bloggar varje dag. Vilka trender kan du se?

M: En trend jag kan se är att modebloggar inte fungerar lika bra som de gjorde förut. En anledning till detta kan vara att de som är modeintresserade kan hitta alla inspirerande bilder på Instagram istället. För att få en stor blogg idag måste du ha något som är annorlunda – tänk på vad som gör dig och dina intressen unika och försök utnyttja det. Jag tror även att många kommer att vilja läsa mer från inspirerande kvinnor som har ett jobb som andra ser upp till.

C: Hur har du använt din blogg för att bygga ett starkt personligt varumärke? Och hur har du gjort för att bibehålla det?

M: I vilket yrke du än har är det extremt gynnsamt att ha en blogg eftersom det kan användas som ett personligt CV på nätet. Du behöver inte ens vara privat utan kan använda det i syftet att marknadsföra dig själv och bygga upp en portfolio och ett starkt personligt varumärke. För att bibehålla ett bra anseende i branschen tror jag att det viktigaste är att vara positiv, ta hand om dina kontakter underskatta aldrig någon annan person. Du vet inte vem som kommer att bli din nästa chef i framtiden!

C: Slutligen, hur ser dina långsiktiga mål och drömmar ut?

M: Jag kommer att vara kvar på här på Devote och Modern Women Media ett bra tag till för att utveckla plattformen och bygga vidare på det vi har påbörjat. I framtiden kommer jag att vilja starta mitt eget företag inom sociala medier för att använda allt jag har lärt mig de senaste åren. Jag tror aldrig att jag skulle kunna arbeta med att "bara blogga" utan behöver ett jobb som ger mig nya utmaningar.

Här kan du läsa Marguaxs blogg och följa henne på Instagram

Vad tycker du?