1. Träna innan frukost

Studier visar att det är bäst att träna innan frukost för att hålla vikten. Detta beror på att när du tränar innan frukost så kommer din kropp att använda ditt lagrade fett som bränsle.

2. Intervallträning är bättre än lågintensiv träning

Istället för att dra ut på ett långt löparpass satsa på högintensiva intervaller, det kommer göra att du förbränner mer under en kortare tid.

Advertisement - Continue Reading Below

3. Transport-träna

Ett bra sätt att hålla träningen igång utan att behöva leta upp ett gym under semestern är att transport-träna. Istället för att ta bilen till stranden – ta en promenad och cykla till mataffären. Detta kommer att göra att du får en naturlig vardagsmotion utan att behöva sätta av tid för träning.

4. Undvik frukostbufféer

Istället för att äta på hotellets frukostbuffé – koka ett par ägg och drick en kopp kaffe. Bufféer med stor variation gör ofta att vi överäter och får i oss många fler kalorier än en vanlig frukost.

Most Popular

5. Ät fryst frukt

Fryst frukt är ett perfekt substitut till glass och andra söta onyttigheter. Gör din egen glass genom frysa frukter och sätta på en pinne. En annan fördel med att äta kall mat är också att det ökar metabolismen eftersom det krävs mer energi för att värma upp kroppen och smälta maten. Läs mer om nyttig sommarmat här.

6. Drick alkohol med måtta

Visst kan det vara lockande att dricka vin och drinkar till lunch och middag varje dag under semestern men försök att undvika det. Alkoholhaltiga drycker innehåller många kalorier och är en anledning till att många lägger på sig ett par extrakilon under sommaren.

7. Gå på utflykter

Istället för att att ligga passivt på stranden hela semestern så är ett bra tips att försöka aktivera er minst en gång per dag. Åk och klättra i bergen eller åt till ett vattenland. Detta kommer att få hela familjen att röra på dig mer (och när du är på en utflykt har du mindre tid att äta mat och andra onyttigheter).

Vad tycker du?