1. Börja långsamt

Let's be real: Du kommer inte få ett six-pack på en månad. Eller, jo det går ju men realistiskt är det extremt svårt. Om vi, ambitiösa kvinnor, får en idé eller tanke som fastnar är det något som måste göras på en gång. Men kom igen, Rom byggdes inte på en dag. Börja istället med att göra små förändringar i din vardag. Byt ut mackan med grönsaker och hummus eller cykla istället för att ta tunnelbanan till skolan/jobbet. Med små steg kommer du komma i mål.

Advertisement - Continue Reading Below

Den här fitness-bloggerskan visar för alla att vikten inte spelar någon roll! >

2. Gör din hälsosamma livsstil kul

En healthy lifestyle kanske inte alltid låter så himla attraktivt. En healthy lifestyle = diet = ingen mer god mat = inte äta för mycket = hungrig. Tack men nej tack. MEN! Om du inte tycker om vetegräs i din smoothie, skippa det då. Ät grönsaker och frukt som du tycker om, experimentera med olika recept och unna dig en stor hälsosam kokbok. Pröva nya, hippa healthy caféer och restauranger så lovar jag att du kommer vara inne i hela #fitgirl livsstilen inom nolltid (och också tycka att det är kul).

Gör dessa tre saker så bli du lyckligare DIREKT >

3. Planera in dina träningspass i ditt schema

Att planera ens träning är lika viktigt som att faktiskt göra den. Avboka ett träningspass är inte ett alternativ - om du inte är riktigt sjuk eller om något allvarligt har hänt, så klart. Din träningstid är lika viktig som ditt arbete, dina studier eller lunchdaten med din bästa vän.

Gigi Hadids tränare avslöjar modellens träningsrutin — och den är helt galen >

4. Träna tillsammans

Hemska träningspass är alltid lättare och roligare att göra tillsammans med någon. Utmana varandra till roliga och kreativa utmaningar och övningar (Vem kan stå i planka längst? Eller vem kan hoppa hopprep längst eller göra mest burpees?) Du kommer i form samtidigt som du kan chitcatta med din bästa kompis = win win situation.

Forskning: denna sporten ger dig bäst rumpa >

5. Planera dina måltider

Planera dina måltider för hela veckan eller om det känns jobbigt, i alla fall, dagen innan. Gör listor, handla och preppa massa matlådor. Det du absolut inte får göra; gå aldrig till mataffären när du är hungrig - big mistake my friend.

Detta ska du äta innan du tränar för att få det bästa resultatet >

#MERFITÄNNÅGONSIN

Önskar du att du kunde komma i bättre form och leva ett hälsosammare liv som du faktiskt kunde upprätthålla? Joina Cosmpolitans resa mot en starkare, sundare och mer "fit" livsstil. De kommande fyra veckorna kommer vi dela råd om mat, fitness och hälsa. Varje vardag, kl. 16:00, inspirerar vi dig med härliga och viktiga tips på vår Facebooksida och på vår hemsida. Låt detta bli starten till en hälsosammare livsstil!

Vad tycker du?