Borsta tänderna är något du gör varje dag, två gånger om dagen (hoppas jag). Varför inte ta vara på den tiden och få din drömkropp samtidigt? Med dessa fyra mini-workouts tränar du ben, rumpa och mage och du får blänkande vita tänder på samma gång. Och vet du vad de bästa är? Det går inte åt någon extra tid ur din dag!

1. Tippy toes

Är snygga ben med på din önskelista? Inga problem! Gör denna övning varje morgon och kväll. Stå på tårna i cirka 1 till 2 sekunder och sänk sedan sakna ner hälarna. Exakt så enkelt är det! Gör om detta 15 till 20 gånger för ett rep. Gör 2-3 reps.

Advertisement - Continue Reading Below

Notera: För det bästa resultatet vill du spänna magmusklerna, rulla tillbaka axlarna och sträcka ut benen så mycket det bara går.

Vill du göra det svårare? Gör övningen i trappen. På det viset kan du sträcka ut vaden ännu mer.

2. Sumo squats

Squats stärker och tonar dina lår och din rumpa. En vanlig squat har alltid funkat väldigt bra men en sumo squat är ännu bättre. Placera dina fötter bredare än dina höfter så att det är ungefär 30 cm mellan dina fötter. Peka tårna en aning utåt. Böj knäna som en sumobrottare och se till att dina axlar är i samma linje som dina höfter. Böj dig lånsamt ner så att din vikt flyttas till dina hälar och sedan tillbaka upp igen. Gör detta 12 till 15 gånger.

Vill du göra det svårare? Klappa marken med en hand varje gång du går ner i en squat medan du håller tandborsten med den andra handen. Byt hand efter varje squat så tränar du dina magmuskler lika mycket.

Hur du får in 45 minuters träning på BARA 1 minut >

3. Fabulous flamingo

Stå på ditt högra ben, lyft ditt vänstra ben som en flamingo och håll det där i en hel minut. Byt därefter till ditt vänstra ben och håll det i en minut. Denna övning fokuserar på din balans, alltså din bålstyrka.

Vill du göra det svårare? Vik en handduk och lägg den under benet du står på. Om du står på en ostabil yta krävs det mer koordination och balans, vilket betyder att dina magmuskler får jobba (ännu) mer.

4. Front lunge

Utfall är både bra för benen och bålen. Börja med fötterna ihop, spänn magmusklerna och ta ett steg framåt så att ditt främre ben är i en 90 graders vinkel till golvet. Gör detta samtidigt som du böjer ditt andra knä mot marken (men det får inte nudda marken). Kom tillbaka upp till start positionen och byt ben.

Notera: Se till att din överkropp är helt rak genom hela övningen.

Fem övningar för den snyggaste rumpan någonsin >

#MERFITÄNNÅGONSIN

Önskar du att du kunde komma i bättre form och leva ett hälsosammare liv som du faktiskt kunde upprätthålla? Joina Cosmpolitans resa mot en starkare, sundare och mer "fit" livsstil. De kommande fyra veckorna kommer vi dela råd om mat, fitness och hälsa. Varje vardag, kl. 16:00, inspirerar vi dig med härliga och viktiga tips på vår Facebooksida och på vår hemsida. Låt detta bli starten till en hälsosammare livsstil!

Vad tycker du?