AJ! Ja du vet hur det går till. Träningsvärken efter gårdagens riktigt hårda gympass är hemsk. Vad gör man? No worries, Lisa från Lisa goes Vegan vet exakt vad du ska göra. Med denna super-enkla och otroligt goda och nyttiga kokos-körsbär smoothien. 😍

Varför körsbär? Lisa: "Körsbär innehåller flavonider och antocyaniner, vilket är ett rött pigment som reducerar smärta och inflammationer. De gör så att dina muskler återhämtar sig snabbare och eliminerar träningsvärken snabbt". Och ehhh, varför kokos? Enkelt. Kokos lägger till känslan av oj-här-ligger-jag-på-en-tropiskstrand-med-en-kokosnöt. Och vem vill inte känna den känslan?

Advertisement - Continue Reading Below

Kokos-körsbär smoothie

Vad behöver du?

  • 100 gram frysta körsbär
  • 1 frusen banan (delad i bitar)
  • 2 1/2 dl mandelmjölk
  • 2 matskedar kokosflingor

Så här gör du:

  • Blanda körsbär, banan och mandelmjölken i en mixer
  • Mixa till en slät smoothie
  • Servera i en karaff, skål eller stort glas.
  • Toppa med kokosflingor och några färska körsbär

Vill du ha mer variation?

1. Ersätt kokosflingorna med 2 matskedar av (raw) kakao. Körsbär och choklad är en match made in heaven.

2. Gör smoothien lite fräschare genom att slänga i några myntablad och blanda tillsammans med resten av ingredienserna.

#MERFITÄNNÅGONSIN

Önskar du att du kunde komma i bättre form och leva ett hälsosammare liv som du faktiskt kunde upprätthålla? Joina Cosmpolitans resa mot en starkare, sundare och mer "fit" livsstil. De kommande fyra veckorna kommer vi dela råd om mat, fitness och hälsa. Varje vardag, kl. 16:00, inspirerar vi dig med härliga och viktiga tips på vår Facebooksida och på vår hemsida. Låt detta bli starten till en hälsosammare livsstil!

Vad tycker du?