1. Köp en fin vattenflaska

Unna dig själv en vattenflaska som gör dig glad, med mottot: ju större, ju bättre! Tips: Skaffa en flaska som rymmer en halv liter, så vet du att du måste dricka upp exakt fyra gånger per dag för att nå ditt 2-litersmål. Vår favorit? Band.dos "After this We're Getting Pizza" ($ 22) - av förståeliga skäl.

we're in it to win it. 🍕🍕🍕🍕🍕(thanks for the pic @thebannerie)

A photo posted by ban.do (@shopbando) on

Advertisement - Continue Reading Below

2. Börja dagen med en flaska vatten

När du vaknar på morgonen har din kropp varit utan vatten i flera timmar. Faktum är att du bara förlorat vatten (läs: du har svettats). Se därför till att - innan du gör någonting annat - jämna ut dina vätskenivåer med ett glas vatten. Detta kommer att ge dig en energiboost och du kan direkt börja ticka av de 8 glas vatten som du borde dricka per dag, innan du ens klätt på dig!

GIF

3. Var kreativ

Tycker du att vatten är tråkigt? Piffa till det då! Friska upp ditt vatten med fräscha frukter och grönsaker som lime, gurka och mint. Eller en sötare variant med hallon, blåbär, kiwi och rosenvatten. Och du, det är dessutom väldigt Instagramvänligt!

4. On the go

Minns du den där fina vattenflaskan som du unnade dig? Ta med den Ö-V-E-R-A-L-L-T. Till gymmet, till jobbet, när du går och shoppar. Och se till att du alltid har den nära till hands. På gymmet placeras den i hållaren vid löpbandet, på jobbet står den på ditt skrivbord och när du är ute på stan har du den i handen eller högt upp i väskan. På det sättet kommer du garanterat ta fler klunkar.

5. Håll koll på ditt vattenintag med en app

Glömmer du lätt hur många gånger du fyll på flaskan eller glaset? Då kan en dryckesapp vara din nya bästa vän! Med gratis appar som Waterlogged och Daily Water håller du enkelt reda på hur mycket du druckit, och med smarta (men ibland irriterande!) påminnelser, glömmer du aldrig bort att dricka.

GIF

6. Ät mat som innehåller mycket vatten

Om att dricka tillräckligt med vatten fortfarande är en kamp för dig, kan du kompensera det lite grann genom att äta mat som innehåller mycket vatten. Vattenmelon, gurka och grapefrukt är inte bara jättegoda, utan även fullproppade med näring och vätska som ger dig den boost du behöver!

7. Drick efter varje toalettbesök

Var du just och kissade? Det kanske låter galet, men då måste du dricka vatten nu - och göra det till en vana. Hur du skapar en ond (men hälsosam) cirkel: du dricker, du går och kissar, du dricker efter ditt toalettbesök och måste gå och kissa igen. Bonus: Du håller dig i rörelse också!

GIF

#MERFITÄNNÅGONSIN

Önskar du att du kunde komma i bättre form och leva ett hälsosammare liv som du faktiskt kunde upprätthålla? Joina Cosmpolitans resa mot en starkare, sundare och mer "fit" livsstil. De kommande fyra veckorna kommer vi dela råd om mat, fitness och hälsa. Varje vardag, kl. 07:30, inspirerar vi dig med härliga och viktiga tips på vår Facebooksida och på vår hemsida. Låt detta bli starten till en hälsosammare livsstil!

Vad tycker du?