Med skönhetsideal som Kim Kardashian, Sofia Vergara och Beyoncé har de stora, kvinnliga rumporna äntligen fått den hedersplats den förtjänar! Men hur kan vi få en sådan effertraktad stor snygg rumpa snabbt utan att bli så frustrerad att vi a) ger upp och kastar oss på soffan med ostbågar och cola medan vi kommenterar Eva Mendes rumpa och konstaterar att det måste vara rumpimplantat eller b) funderar seriöst på att köpa rumpimplantat själva? Lyckligtvis finns det en bättre lösning på problemet än extrem ångest och plastikkirurgi. Här delar träningsexperter sina främsta tips till dig som alltför många gånger känner att byxorna hänger där de egentligen inte borde.

GIF
Snygg rumpa snabbt
Advertisement - Continue Reading Below

Snygg rumpa snabbt - enligt experterna:

Innan vi ger oss på de rekommenderade övningarna du borde ta tag i för att få en snygg rumpa snabbt är det värt att ta några minuter och studera anatomin av denna fantastiska muskel. För ja, den är faktiskt en muskel som man ska jobba med om du har som mål att bli adopterad in i Kardashian / Jenner familjen. Rumpan består av tre muskler; Gluteus maximus, Gluteus medius och Gluteus minimus. Dessa jobbar och hjälper varandra med att bland annat lyfta och rotera benen.

GIF
Snygg rumpa snabbt

1. Glute Bridge

Enligt fitness bloggaren Micheal Björk är Glute Bridge både ett enkelt och effektivt sätt att komma igång för nybörjare som hittills bara har använt sin rumpa till att stänga dörrar eller göra soffan lite mer bekväm. Den här övningen är bra för att aktivera alla muskelgrupper och ett bra första steg mot att få en snygg rumpa snabbt.

GIF
Snygg rumpa snabbt - Glute Bridge
Most Popular

2. Bulgarska utfall

Utfall (eller squats) är ett utmärkt sätt att säga till din kropp att du vill ha en snygg rumpa snabbt. Bulgariska utfall är som vanliga utfall bara det att du änvänder en stol eller liknande för att stabilisera kroppen och fokusera på ett ben i taget. Fördelar med denna typ av utfall inkluderar ökad fettförbränning och mindre risk för skador och lite mer utmaning än vanliga utfall.

GIF
Snygg rumpa snabbt

3. Spring i uppförsbacke eller trappor

Om du föredrar att träna ute i det fria då är detta perfekt. Spring i uppförsbackar (och trappor) ute för att träna båda rumpan och låren. Och du har absolut ingen ursäkt för att ta hissen istället för trapporna, även om du bor på tionde våningen...

GIF
Snygg rumpa snabbt

4. Hip Thrust

Det finns många olika roliga varianter av denna övning och den är perfekt för att verkligen aktivera sätesmusklerna. Den liknar Glute Bridge men med en twist. Ge ryggen stöd med hjälp av en stol eller liknande och se till att ryggen inte glider fram och tillbaka när du tränar.

GIF
Snygg rumpa snabbt

5. Amerikansk marklyft

Denna övning är bra då den inte sätter särskilt mycket press på nedre delen av ryggen. Du justerar själv hur tunga vikter du vill ha. Passa även på att skjuta ut höfterna bakåt och sedan lyft med benen.

GIF
Snygg rumpa snabbt

Gillade du artikeln? Glöm inte följa oss på Facebook och Instagram!

Vad tycker du?