Fem livsmedel som ska hålla rynkorna på avstånd - tipsen som faktiskt ska funka.

Paranötter. Nötterna innhåller mycket selen, som återställer hudens elasticitet (vilken minskar när vi blir äldre), är antioxidant, hjälper immunförsvaret och arbetar förebyggande mot hudens åldrande. Förutom genom paranötter kan du även få i dig selen via fisk, kokos, bönor, kött och vitlök. Se dock till att inte överdosera.

Related Article
Advertisement - Continue Reading Below

Papaya. C-vitamin, C-vitamin, C-vitamin. Ett dagligt intag av vitamin C minskar sannolikheten för rynkor, plus att vi älskar det! Andra sätt att få i sig mycket av vitaminen är genom chili, svarta vinbär, paprika och nypon.

Ostron. Vi talar såklart om zink, vilket du finner mycket av i ostron. Zinket hjälper sår att läka, bidrar till produktionen av kollagen och hjälper mot akne.

Related Article
Most Popular

Sojabönor. Är du en av de som älskar att sojabönor blivit en stor del av många goda sallader och sushirätter, samt ett vanligt tillbehör? De gröna bönorna är proppfulla av hälsosamma saker som omega-3, kalium och vitamin E. Omega-3 är något som rekommenderas varmt för att motverka alla möjliga saker - som hjärtsjukdommar, kolesterol, blodtryck - men motverkar också rynkor och bidrar med fukt (tänk på att ju torrare du är ju tydligare blir dina rynkor!).

Related Article

Äggvita. Här kommer proteinet in, och i det här fallet handlar det inte om att du ska svälja ett glas äggvita om dagen, utan om att applicera det PÅ huden. Gör en äggvitemask och låt proteinet arbeta med att reparera och återuppbygga hudens vävnad.

Gillade du artikeln? Glöm inte följa oss på Facebook och Instagram!

Vad tycker du?